Citromail - külső levelezőkliens beállítása (POP3, IMAP)
Címkék: citromail email-kliens
2013.01.04. 09:58
Aki heti néhány alkalomnál többször használja citromailes levelezését, és általában mindig ugyanarról a gépről, ráadásul az adott gépet más idegen személy nem használja, akkor érdemes elgondolkodni azon, hogy telepítsünk-e a gépre egy levelezőkliens szoftvert.
A levelezőkliens programok segítségével hozzáférhetünk levelezésünkhöz, jelen esetbe a citromailes postafiókunkhoz, a legtöbb funkció használata elérhető a programon keresztül, így nincs szükség minden egyes alkalommal, amikor leveleinket szeretnénk megnézni, a böngésző megnyitására és a citromail.hu oldalon a levelesládánkba belépni.
A kliens program telepítése után csupán néhány beállításra lesz szükségünk és máris használhatjuk elektronikus postafiókunkat. Legyen ez akár a Windows Outlook vagy éppen bármelyik ingyenes levelezőkliens alkalmazás, mint például a mozilla thunderbird.
Minden olyan program használható, mely a POP3 vagy IMAP szolgáltatások bármelyikét tudja értelmezni. Telepítés után nincs más teendő, mint egy új postafiókot kell hozzáadnunk.
A következő beállítások szükségesek:
SMTP szerver: Az adott internet szolgáltatás szerződésében találjuk meg, pl.: mail.t-online.hu
POP3 szerver: pop3.citromail.hu
IMAP szerver: imap.citromail.hu
Azonosító: itt citromail.hu oldalon regisztrált felhasználónevet kell megadni, mégpedig úgy, hogy csak a @citromail.hu előtti részt adjuk meg
Jelszó: a citromailes fiók regisztrációjához társított, aktuális jelszó
Nem csatlakozik a levelezőprogram, mert azt írja, hogy hibás jelszó vagy felhasználónév!
Ha egy újonnan telepített program beállítása után írja a rendszer, azt hogy nem megfelelő a felhasználónév és jelszó, akkor ellenőrizzük, hogy valóban a helyes felhasználónevet és jelszót adtuk meg.
Próbáljuk ki a megadott értékeket a webes felületen is, keressük fel a citromail.hu oldalt, majd adjuk a felhasználónevet és jelszót, amennyiben sikeresen a bejelentkezés, akkor helyes a felhasználónév és jelszó páros, így máshol kell keresni a hibát.
Ha egy olyan rendszerről van szó, ami eddig működött, és egyszer csak megjelenik a hibaüzenet, hogy hibás jelszó vagy felhasználónév, akkor a következő problémák lehetnek.
A citromail rendszere azokat a felhasználókat, akik egyhuzamban 90 napig nem jelentkeznek be a rendszerbe, automatikusan törli! Ez a rosszabbik eset, ugyanis az email kliens program által igénybevett levelezés nem minősül belépésnek, így ha csak egy szoftver által érjük el leveleinket, és 90 napig nem jelentkezünk be a citromail.hu oldalon, akkor visszavonhatatlanul törli a rendszer a teljes levelezésünket és felhasználónevünket!
A 90 nap lejárt előtt a citromail erről emailben értesít bennünket, így érdemes odafigyelni ezen időkorlát betartására, és néhány havonta belépni a citromail.hu oldalon a levelezésünkbe.
Egy másik eset lehet, ha a citromail oldalán megváltoztatjuk jelszavunkat, és ezután használnák a levelezőprogramot, ahol még a régi jelszó van eltárolva, akkor a rendszer nem tud beléptetni.
Frissítsük a programban a jelszavunkat és valószínű rögtön hozzáférünk levelezésünkhöz.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.